24SUPPORT
Inspireert en informeert over de laatste ontwikkelingen in de retail

DYNAMIC PRICING
Media Markt zet met digitale prijskaarten de stap naar dynamic pricing. De prijskaartjes in alle 33 vestigingen zijn vervangen door flatscreen e-readers waarop de prijs en productspecificaties realtime worden weergegeven.
TRENDS VOOR 2017
De consument zal meer dan ooit in de picture komen te staan van beleid en besluit in retailland. Daar waar het nog niet werd gedaan, zal het zeker gaan gebeuren in 2017. De focus zal alleen maar groter worden.
DE WINKEL ALS THUIS
Klanten die zich comfortabel voelen in een winkel, kunnen gemakkelijk worden omgevormd tot het promoten van de winkel. Het thuisgevoel bij de consument geeft aanleiding tot een sterke loyaliteit.
ULTIEM ONLINE / OFFLINE
Online retailers leggen het binnen vijf jaar af tegen de fysieke winkelstraat. De lokale winkels zijn dan namelijk in staat consumenten een mix van een fysieke en virtuele winkelervaring te bieden, volgens IBM rapport.
TERUG NAAR DE WINKEL
De belangstelling voor online shopping laat nog altijd een groei zien, maar toch zijn er nu meer mensen met een voornemen om fysieke winkels te bezoeken. Dat blijkt uit onderzoek van Accenture onder Amerikaanse consumenten.
WINKELS ZONDER INTERNET
Winkeliers hebben geen bestaansrecht als ze niet online verkopen. Dat stelt Ahold-ceo Dick Boer tijdens zijn Machiavelli-lezing over publieke communicatie. “Winkels van steen staan voor de keuze.
Vers Retailnieuws voorziet je van informatie, die gerelateerd is aan ontwikkelingen in de markt. De retailmarkt is zeer dynamisch en derhalve dus erg in beweging. Dagelijks staan de vakbladen, kranten en websites vol met retailnieuws. Wij verzamelen relevante info en willen je daar deelgenoot van maken.
VERS RETAILNIEUWS